Ninateka - Trzej kompozytorzy - Pod Twoją obronę op. 56 na chór mieszany a cappella

Menu szybkiego dostępu

  • Wyszukiwarka
  • Nawigacja główna serwisu
  • Stopka redakcyjna
  • ninateka
  • EDUEdukacja
  • Kolekcje

Twoje konto

konto w ninateka.pl
Strona główna Trzej kompozytorzy - Ninateka Strona główna Ninateka

Wyszukiwarka

Nawigacja główna serwisu

  • Lutosławski
    • Muzyka
    • Etapy twórczości
    • Biografia
    • Alfabet
  • Górecki
    • Muzyka
    • Etapy twórczości
    • Biografia
    • Alfabet
  • Penderecki
    • Muzyka
    • Etapy twórczości
    • Biografia
    • Alfabet
  • Muzyka
  • Oś czasu
  • Alfabety
  • Playlisty
  • O projekcie
pl english

Pod Twoją obronę op. 56 na chór mieszany a cappella

  • poprzedni utwór
  • zatrzymaj utwór
  • wycisz
  • włącz dźwięk
Dodaj do playlisty+

Update Required

To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Opis materiału
  • Kompozytor:Henryk Mikołaj Górecki
  • Tytuł oryginalny: Pod Twoją obronę op. 56 na chór mieszany a cappella
  • Rok ukończenia: 1985
  • Obsada: chór mieszany a cappella
  • forma tekstu: religijny
  • Język tekstu: polski
  • wykonawca: Chór Polskiego Radia w Krakowie
  • Czas trwania: 11'08''
  • Forma/gatunek: pieśń
  • kategoria: muzyka wokalna, dzieła na chór a cappella
  • dyrygent: Włodzimierz Siedlik
  • Producent: Polskie Radio S.A.
  • Rok produkcji: 2008
  • jakość: dobra
  • Prawykonanie: Częstochowa, 05.05.2007, Chór Polskiego Radia w Krakowie, Włodzimierz Siedlik – dyrygent
Biorąc pod uwagę niezwykle żywy w twórczości Góreckiego kult Matki Bożej, nie dziwi fakt, że po opracowaniu wybranych pieśni maryjnych ze Śpiewnika kościelnego Jana Siedleckiego kompozytor zdecydował się sięgnąć po bodaj najbardziej, obok Zdrowaś Maryjo, znaną modlitwę maryjną – Pod Twoją obronę. W rezultacie powstała pełna skupienia pieśń chóralna o wyraźnie modlitewnym, błagalnym charakterze i dość znacznych rozmiarach (trwa około 10 minut). Podział chóru na osiem głosów pozwolił Góreckiemu rozbudować przestrzeń brzmieniową utworu i tym samym wzmocnić stronę wyrazową kompozycji.

dodaj komentarz
Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18.

SKOMENTUJ

comments powered by Disqus
  • Tweetnij
Powiązane

Powiązane

  • Henryk Mikołaj Górecki Lobgesang op. 76
  • Henryk Mikołaj Górecki Przybądź Duchu Święty op. 61
  • Henryk Mikołaj Górecki Totus Tuus op. 60
  • Henryk Mikołaj Górecki Na Anioł Pański biją dzwony op. 57 na chór mieszany a cappella
  • Henryk Mikołaj Górecki Miserere op. 44
  • Henryk Mikołaj Górecki Amen op. 35 na chór mieszany a cappella
  • Henryk Mikołaj Górecki Euntes ibant et flebant op. 32 na chór mieszany a cappella

Stopka redakcyjna

Strona główna Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego
  • Jak korzystać?|
  • Kontakt|
  • Redakcja|
  • Partnerzy|
  • Dostępność|
  • Polityka prywatności|
  • Regulamin Strony|
  • Mapa Strony|
  • All Rights Reserved 2015 Narodowy Instytut Audiowizualny