Ninateka - Trzej kompozytorzy - Alfabet

Menu szybkiego dostępu

  • Wyszukiwarka
  • Nawigacja główna serwisu
  • Hasło alfabetu
  • Alfabet
  • Powiązane
  • Stopka redakcyjna
  • ninateka
  • EDUEdukacja
  • Kolekcje

Twoje konto

konto w ninateka.pl
Strona główna Trzej kompozytorzy - Ninateka Strona główna Ninateka

Wyszukiwarka

Nawigacja główna serwisu

  • Lutosławski
    • Muzyka
    • Etapy twórczości
    • Biografia
    • Alfabet
  • Górecki
    • Muzyka
    • Etapy twórczości
    • Biografia
    • Alfabet
  • Penderecki
    • Muzyka
    • Etapy twórczości
    • Biografia
    • Alfabet
  • Muzyka
  • Oś czasu
  • Alfabety
  • Playlisty
  • O projekcie
pl english

Alfabet - Witold Lutosławski

‹ wróć do całego alfabetu

Surrealizm

Poezja surrealistyczna stała się inspiracją do powstania niezwykłych utworów wokalno-instrumentalnych Lutosławskiego. Kompozytor wykorzystał w nich teksty Jeana-François Chabruna (w Paroles tissées), Henriego Michaux (Trois poèmes d’Henri Michaux) i Roberta Desnosa (Les espaces du sommeil).

  • Absolutna muzyka
  • Akcja muzyczna
  • Aleatoryzm
  • Bartók, Béla
  • Cage, John
  • Drozdowo
  • Dwudzielna forma
  • Dwunastotonowość
  • Estetyka
  • Ewolucja stylu
  • Folklor
  • Formalizm
  • Gry weneckie
  • Kawiarnie
  • Łańcuch
  • Matematyka
  • Mieszkania
  • Mobile
  • Nowatorstwo
  • Orkiestra
  • Przeszłość muzyczna
  • Przypadek
  • Realizm socjalistyczny
  • Surrealizm
  • Użytkowa muzyka
  • Warszawska Jesień
  • Zespolony akord
  • Życie prywatne
  • Tweetnij

Powiązane

  • Witold Lutosławski Paroles tissées na tenor i orkiestrę kameralną
  • Witold Lutosławski Trzy poematy Henri Michaux na 20-głosowy chór mieszany i orkiestrę (dyr. W. Lutosławski)
  • Witold Lutosławski Les espaces du sommeil na baryton i orkiestrę (dyr. Stanisław Wisłocki)

Stopka redakcyjna

Strona główna Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego
  • Jak korzystać?|
  • Kontakt|
  • Redakcja|
  • Partnerzy|
  • Dostępność|
  • Polityka prywatności|
  • Regulamin Strony|
  • Mapa Strony|
  • All Rights Reserved 2015 Narodowy Instytut Audiowizualny