o filmie w kategorii film [0]
filtrowanie materiałów
lista materiałów
-
czas trwania 55 min 20 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Spotkanie z Piotrem Dumałą | The best and the rest Warsaw Animation Film Festival Spotkanie odbyło się po projekcji siedmiu animacji Piotra Dumały
-
czas trwania 22 min 34 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Rafał Łysak | Teraz–wtedy. Polska Szkoła Dokumentu Rozmowę z reżyserem filmu „Miłość bezwarunkowa” pokazywanego w ramach cyklu „Teraz–wtedy. Polska Szkoła Dokumentu” przeprowadził Michał Oleszczyk
-
czas trwania 25 min 53 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Maciej Miller | Teraz–wtedy. Polska Szkoła Dokumentu Maciej Miller w rozmowie z Michałem Oleszczykiem opowiada o swojej twórczości jako dokumentalisty
-
czas trwania 1 godz 16 min 41 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Maciej Drygas | Wtedy–teraz. Polska Szkoła Dokumentu Maciej Drygas opowiada o całym procesie powstawania filmu „Usłyszcie mój krzyk”
-
czas trwania 38 min 30 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Proceder | Nowe Polskie Kino Reżyser Michał Węgrzyn oraz odtwórca głównej roli Piotr Witkowski opowiadają dziennikarce filmowej Kai Klimek o niezwykłym życiu Tomasza Chady i wpływie, jaki miała na nie transformacyjna rzeczywistość lat 90.
-
czas trwania 1 godz 00 min 09 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Radosław Ochnio | Ludzie kina Nagradzany realizator dźwięku przyznaje, że jego praca polega głównie na eliminowaniu przeszkód na planie filmowym. „Głównie”, bo bywa i tak, że musi ustalić, jak brzmiała sprężarka w silniku Messerschmitta Bf 109
-
czas trwania 43 min 49 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Słodki koniec dnia | Nowe polskie kino Spotkanie po projekcji filmu „Słodki koniec dnia” z reżyserem, Jackiem Borcuchem
-
czas trwania 42 min 01 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Zabawa, zabawa | Nowe polskie kino Reżyserka Kinga Dębska w rozmowie z Kają Klimek tłumaczy, dlaczego zdecydowała się nakręcić film o alkoholizmie wśród kobiet i jak przygotowywała się do tego wyzwania
-
czas trwania 1 godz 07 min 54 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Supernova | Nowe polskie kino Bartosz Kruhlik o tym, co interesuje go w kinie, jakie historie chciałby oglądać, o pracy nad filmem Supernova i swoim pedantyzmie
-
czas trwania 1 godz 15 min 52 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Urodziny Jerzego Skolimowskiego Jerzy Skolimowski, Andrzej Chyra i Paweł Mykietyn opowiadają o pracy nad filmem „11 minut”. Z rozmowy można dowiedzieć się również, ilu swoich filmów Skolimowski się wstydzi, które uważa za udane, jakie kino lubi, dlaczego unika mediów, kto rozciął mu łuk brwiowy na planie „Niewinnych czarodziejów” i jak wyglądała jego długa emigracja.
-
czas trwania 39 min 56 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Jeszcze dzień życia | Nowe polskie kino Rafał Wojtunik – dyrektor artystyczny filmu odpowiadający za jego wizualną stronę opowiada Kai Klimek o kulisach powstawania tej niezwykłej fabularnej animacji
-
czas trwania 48 min 15 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Marta Kownacka | Ludzie kina Spotkanie z reżyserką obsady Martą Kownacką, które odbyło się po projekcji filmu „Atak paniki”
-
czas trwania 33 min 31 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Grzegorz Zariczny | Teraz-Wtedy. Polska Szkoła Dokumentu W rozmowie z Michałem Oleszczykiem reżyser opowiada o dokumencie „Ostatnia lekcja” oraz powodach, dla których kręci filmy
-
czas trwania 53 min 08 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Paweł Łoziński | Teraz-Wtedy. Polska Szkoła Dokumentu Reżyser opowiada o pracy nad filmem „Nawet nie wiesz, jak bardzo Cię kocham”. A także o zaletach płynących z psychoterapii, wymazywaniu siebie z planu i swoim najnowszym dokumentalnym projekcie
-
czas trwania 48 min 09 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Kacper Fertacz | Ludzie kina Jak wygląda praca operatora filmowego na planie? Opowiada Kacper Fertacz, autor zdjęć do m.in. „Hardkor Disco” czy „Ostatniej rodziny”
-
czas trwania 42 min 03 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Ewa Drobiec | Ludzie kina Rozmowa z charakteryzatorką, Ewą Drobiec po projekcji filmu Wojciecha Smarzowskiego „Wołyń”
-
czas trwania 55 min 04 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Barbara Wrońska i Zuzanna Wrońska | Ludzie kina „To nie miał być musical grozy, to miała być komedia romantyczna z elementami dancingu...” spotkanie po projekcji filmu „Córki dancingu” z autorkami muzyki, Zuzanną i Barbarą Wrońską, czyli zespołem Ballady Romanse
-
czas trwania 59 min 51 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Zimna wojna | Nowe polskie kino Nominowany do Oscara operator filmowy Łukasz Żal gościem Tomasza Kolankiewicza w cyklu „Nowe polskie kino”
-
czas trwania 22 min 01 sek Przejdź do gatunku: wykład Historia tylko zasnęła. Wielka wojna fotografowana i filmowana (1896-1918) | Historia polskiego filmu dokumentalnego 1896-2016 | 1/12 O zachwycie kinematografem i wiążącymi się z nim możliwościami oraz o samych początkach polskiego dokumentalizmu opowiada prof. Małgorzata Hendrykowska, autorka książki „Historia Polskiego Filmu Dokumentalnego”
-
czas trwania 21 min 07 sek Przejdź do gatunku: audycja Od euforii niepodległości do symptomów kryzysu (1919–1929) | Historia polskiego filmu dokumentalnego 1896–2016 | 2/12 Prof. Małgorzata Hendrykowska rysuje portret polskiego dokuemtalizmu lat 20., dla którego konkurencją kinową były atrakcyjne amerykańskie produkcje fabularne, m.in. z Charliem Chaplinem czy Busterem Keatonem
-
czas trwania 22 min 44 sek Przejdź do gatunku: wykład Od przełomu dźwiękowego do poszukiwań gatunkowych (1930–1939) | Historia polskiego filmu dokumentalnego 1896–2016 | 3/12 O słynnym stowarzyszeniu filmowym START oraz o najważniejszych nurtach w polskim dokumencie lat 30. opowiada filmoznawca, prof. Małgorzata Hendrykowska
-
czas trwania 26 min 55 sek Przejdź do gatunku: wykład Dokument filmowy w latach wojny i okupacji (1939–1944) | Historia polskiego filmu dokumentalnego 1896–2016 | 4/12 Wykład m.in. o wojennych zdjęciach wrześniowych z Warszawy, powstaniu warszawskim w dokumencie oraz o zdjęciach filmowych, które wykonał Julian Bryan
-
czas trwania 26 min 35 sek Przejdź do gatunku: wykład Dokument po wojnie (1945–1955) | Historia polskiego filmu dokumentalnego 1896–2016 | 5/12 Prof. Marek Henrykowski o powojennej odbudowie, socrealizmie i odwilży lat 50. w polskim dokumentalizmie
-
czas trwania 40 min 30 sek Przejdź do gatunku: wykład Czas przeobrażeń (1956–1960) | Historia polskiego filmu dokumentalnego 1896–2016 | 6/12 Prof. Mikołaj Jazdon opowiada o twórcach i metodach tzw. „czarnej serii dokumentu”, która staje się wizytówką polskiej kinematografii za granicą
-
czas trwania 39 min 23 sek Przejdź do gatunku: wykład Obserwacje życia i peregrynacje historii (1960–1969) | Historia polskiego filmu dokumentalnego 1896–2016 | 7/12 O różnorodnych twórcach polskiego dokumentu w latach 60. opowiada prof. Wojciech Otto
-
czas trwania 37 min 38 sek Przejdź do gatunku: audycja Polski film dokumentalny lat siedemdziesiątych. Nic o nas bez nas (1970–1979) | Historia polskiego filmu dokumentalnego 1896–2016 | 8/12 Opowieść o dokumentalistach lat 70., takich jak Krzysztof Kieślowski, Irena Kamieńska, Marek Piwowski czy Bohdan Dziworski przedstawia prof. Mikołaj Jazdon
-
czas trwania 40 min 15 sek Przejdź do gatunku: wykład Opowieści naocznego świadka. Kino pomiędzy wiosnami Solidarności (1980–1989) | Historia polskiego filmu dokumentalnego 1896–2016 | 9/12 O wyjątkowo upolitycznionej w polskim dokumencie dekadzie lat 80. opowiada prof. Jadwiga Hučková
-
czas trwania 46 min 57 sek Przejdź do gatunku: wykład Dokument polski lat dziewięćdziesiątych (1990–1999) | Historia polskiego filmu dokumentalnego 1896–2016 | 10/12 Prof. Mirosław Przylipiak kreśli portret polskiego kina dokumentalnego lat 90. Na przykładzie sześciu najbardziej reprezentatywnych filmów
-
czas trwania 49 min 15 sek Przejdź do gatunku: wykład Polski film dokumentalny po roku 2000 | Historia polskiego filmu dokumentalnego 1896–2016 | 11/12 Katarzyna Mąka-Malatyńska o bardzo różnorodnym dokumencie polskim po rewolucji cyfrowej i wpływie nowych technologii na jego kształt
-
czas trwania 32 min 30 sek Przejdź do gatunku: wykład Polska Kronika Filmowa (1944–1994) | Historia polskiego filmu dokumentalnego 1896–2016 | 12/12 Prof. Marek Hendrykowski przybliża historię Polskiej Kroniki Filmowej, która jest obecnie nieocenionym źródłem historycznym
-
czas trwania 36 min 51 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Montażysta Jacopo Quadri o filmie „Fuocoammare” | Hommage à Kieślowski Włoski montażysta, Jacopo Quadri, opowiada o pracy przy filmie „Fuocoammare” i dopowiada na pytanie, czy dokument społeczny może zmienić świat
-
czas trwania 40 min 36 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Piotr Szulkin | Kino w dobrym gatunku Piotr Szulkin – jeden z wielkich „twórców osobnych” polskiego kina – bohaterem kolejnej odsłony cyklu „Kino w dobrym gatunku”. To najprawdopodobniej ostatnie uwiecznione spotkania reżysera z widzami i wielbicielami jego twórczości
-
czas trwania 50 min 02 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa O filmie „Moje córki krowy” | Hommage à Kieślowski Reżyserka filmu „Moje córki krowy” opowiada o tym, co skłoniło ją do nakręcenia obrazu, jak to wpłynęło na jej relacje z siostrą i o samej realizacji produkcji
-
czas trwania 38 min 20 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Wokół filmu „Bracia” Wojciecha Staronia | Hommage à Kieślowski O filmie „Bracia” Wojciecha Staronia, przyjaźni z bohaterami, kilkuletnim montażu, archiwaliach, muzyce i „pięknych sprawach” – opowiadają kierowniczka produkcji Anna Waradzyn i montażysta Zbigniew Osiński
-
czas trwania 9 min 50 sek Przejdź do gatunku: wypowiedź Ewa Szykulska | Notacje „Mi jest wszystko jedno, czy mnie poklepią, czy będą mi bić brawo, czy mnie oplują. Wywołałam w człowieku jakieś emocje” – tłumaczy Ewa Szykulska w programie „Notacje”
-
czas trwania 46 min 27 sek Przejdź do gatunku: wywiad/rozmowa Kazimierz Karabasz | Wtedy–teraz. Polska Szkoła Dokumentu O twórczości Kazimierza Karabasza opowiada Andrzej Sapija, autor filmu poświęconego wybitnemu dokumentaliście. Mówi, który dokument był przełomowy dla polskiego kina, który przez wiele lat był przekleństwem dla środowiska filmowego i tłumaczy, czym jest „cierpliwe oko Karabasza”