Zbigniew Namysłowski Quintet | FINA na ucho
Zbigniew Namysłowski jest obecny na jazzowej scenie od ponad pół wieku. Z wykształcenia pianista i wiolonczelista, z wyboru puzonista, saksofonista altowy i sopranowy. Już na samym początku kariery brał udział w powstawaniu słynnego Astigmatic Krzysztofa Komedy. W późniejszych latach współpracował też m.in. z Michałem Urbaniakiem i Czesławem Niemenem, lecz kultowe płyty nagrywał przede wszystkim jako kompozytor i lider własnego zespołu. Winobranie czy Kujaviak Goes Funky autorstwa Zbigniew Namysłowski Quintet to dziś absolutna klasyka polskiego jazzu. Saksofonista nagrał ponad trzydzieści płyt. Jako pierwszy polski jazzman nagrał album za granicą (Lola, 1964). Pięćdziesiąt lat później albumem Polish Jazz – Yes! udowodnił, że wciąż jest w świetnej formie. Podczas koncertu w Iluzjonie kwintet Namysłowskiego wykonał utwory zarówno ze swojej ostatniej płyty, jak i z początków działalności.
Zespół wystąpił w składzie:
Zbigniew Namysłowski – saksofon altowy, sopranino,
Jacek Namysłowski – puzon,
Sławomir Jaskułke – fortepian,
Andrzej Święs – bas,
Dawid Fortuna – perkusja
Lista utworów:
1. Song of Pterodactyl
2. Abra-Besqua
3. Very Sad Bossa Nova
4. Świr na lewo, świr na prawo
5. Western Ballad
6. Jadąc Zakopianką
7. Szafa
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus