Włodzimierz Kotoński | Notacje
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
Włodzimierz Kotoński – kompozytor badacz polskiej muzyki ludowej i znawca muzyki elektronicznej – opowiada o swojej rodzinie, drodze twórczej i pedagogicznej, a także o poczuciu pustki, gdy nie może komponować
Opis materiału
Bohaterem tego odcinka Notacji jest Włodzimierz Kotoński. Kompozytor wspomina swój dom rodzinny, który przepełniony był muzyką, choć jego rodzice byli jedynie amatorskimi muzykami. Kotoński opowiada o swoich studiach, opiece profesora Piotra Rytla i przyjaźni (także twórczej) z Tadeuszem Bairdem. Analizuje także swoją drogę, od studenckiej twórczości w nurcie klasycznym, po muzyczny eksperyment i szukanie nowatorskich rozwiązań. Kompozytor wymienia, także swoich wychowanków, którzy jego zdaniem tworzą dziś trzon młodej awangardy: Pawła Mykietyna, Stanisława Krupowicza, Hannę Kulenty, Jacka Grudnia.
Włodzimierz Kotoński (ur. 1925) – kompozytor, pedagog, badacz polskiej muzyki ludowej i znawca muzyki elektronicznej. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie. Autor pierwszej w Polsce kompozycji elektronicznej - Etiuda na jedno uderzenie w talerz (1959). Współpracował z takimi instytucjami jak Studio Eksperymentalne Polskiego Radia, Westdeutscher Rundfunk w Kolonii, Groupe de Recherches Musicales ORTF w Paryżu czy Stiftelsen Elektroakustik Musik i Sverige w Stockholmi, otrzymał również stypendium Deutscher Akademischer Austauschdiens. Kierował Studiem Muzyki Elektronicznej Akademii Muzycznej w Warszawie (gdzie od 1990 roku jest profesorem zwyczajnym). Gościnnie wykładał w takich miejscach jak Królewska Akademia Muzyki w Stockholmie, State University of New York w Buffalo czy University of Southern California w Los Angeles. Był wieloletnim prezesem Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej, a w latach 70. naczelnym redaktorem muzycznym Polskiego Radia oraz naczelnym dyrektorem muzycznym Polskiego Radia i Telewizji. Został uhonorowany wieloma nagrodami, w tym Prix Magisterium w Bourges (1998), Nagrodą Ministra Kultury i Sztuki (1973, 1989 i 2000) czy Nagrodą Związku Kompozytorów Polskich. Opublikował kilka pozycji teoretycznych (Instrumenty perkusyjne we współczesnej orkiestrze, Muzyka elektroniczna , Leksykon współczesnej perkusji ). Jest honorowym członkiem Związku Kompozytorów Polskich oraz Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus