Szatan kazał tańczyć | Seans z bohaterką
Podczas spotkania po filmie „Szatan kazał tańczyć” Monika Talarczyk w rozmowie z reżyserką Katarzyną Rosłaniec odkrywa bardzo przemyślaną konstrukcję filmu. Punktem wyjścia do analizy koncepcji wizualnej obrazu staje się kostka Rubika. Wyrazista i zmienna kolorystyka, która przypisana jest poszczególnym klatkom, kwadratowe kadry rodem z Instagrama ustawiają bohaterkę w centrum i podkreślają jakiej sfery (ciała, emocji…) dotyczą. Rosłaniec wspomina, że poszczególne sceny można właściwie dowolnie przetasować a nawet przypisać widzom role dramaturgów filmowych, którzy sami wybierają ich kolejność. Nie układają się one bowiem w ścisłą narrację. Zastanawiając się nad motywem działania bohaterki, jej relacjach z otoczeniem, a przede wszystkim z siostrą rozmówczynie wspominają słynny Klub 27 – tragicznie zmarłych artystów, których kochały miliony, a którzy jednocześnie zmagały się z samotnością. Z udziałem widzów, Talarczyk i Rosłaniec omawiają specyficzną logikę życiową, którą posługuje się bohaterka: żyć chwilą, czerpać przyjemność, nie myśleć o przyszłości i otoczeniu. Pozwala ona młodemu człowiekowi na eksperymentowanie na własnej skórze. Reżyserka zwraca uwagę na to, że żyjemy w czasach zdominowanych przez nadawców, którzy rzadko znajdują odbiorców.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus