Szamanka | Kino 89+
W kolejnej odsłonie cyklu Kino 89+ filmoznawca, filozof i reżyser, Jakub Mikurda, opowiada o kryzysie polskiej branży filmowej po
zmianie ustrojowej i upadku dotychczasowych, państwowych form finansowania
produkcji filmowej. Mówi o powrocie Andrzeja Żuławskiego z emigracji i jego
włączeniu się do dyskusji o kształcie nowej Polski. Kaja Klimek podkreśla z kolei, że
obok starych mistrzów i „młodych wilków”, pojawia się jednocześnie „trzecia
droga” w polskim kinie – Andrzej Żuławski właśnie i jego film osobny. Film,
który, jak podkreśla Tomasz Kolankiewicz, jest pierwszą tak otwartą krytyką
kapitalizmu w polskim kinie potransformacyjnym. Jakub Mikurda w toku
dyskusji zauważa, że jest to też film o kryzysie męskości i tego, co z
męskością jest kojarzone: władzy i intelektu. Uczestnicy rozmowy zastanawiają się także, kto współcześnie mógłby zostać uznany za kontynuatora drogi artystycznej Andrzeja Żuławskiego.
W rozpisanym na cały rok 2019 cyklu Kino 89+ próbowaliśmy
przyjrzeć się Polsce po 1989 roku. Z perspektywy rodzimej kinematografii
chcieliśmy zobaczyć, jak zmieniał się kraj i kino, jak ewoluowała forma
filmowa, ale też jakie mechanizmy organizowały codzienne życie.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus