Psychologiczno-pedagogiczne uwarunkowania edukacji medialnej | Kongres Edukacji Medialnej
Jak kontakt z mediami wpływa na dzieci: ich zachowanie, pracę mózgu, czy relacje z rówieśnikami? Jak mądrze wychowywać dziecko w świecie pełnym ekranów? Niemożliwe jest już zupełne odcięcie dzieci i młodzieży od kontaktu z nowymi mediami, które stały się we współczesnym świecie wszechobecne. Warto jednak wiedzieć jakie niesie to ze sobą konsekwencje, możliwości i zagrożenia. W dyskusjach o sposobach korzystania z mediów pojawiają się również pytania o samą edukację medialną – o to w jakim wieku dzieci powinny stawać się jej odbiorcami i jak powinny wyglądać działania kierowane do poszczególnych grup wiekowych odbiorców.
W spotkaniu poprowadzonym przez dr Annę
Kołodziejczyk (Uniwersytet Jagielloński) udział wzięli: prof. dr hab. Jagoda
Cieszyńska-Rożek (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie), dr hab. Dorota
Kubicka (Uniwersytet Jagielloński), dr Grzegorz Ptaszek (Akademia
Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej), Beata
Staszyńska (Fundacja Citizen Project) oraz Onno Hansen (Ezzev Foundation,
Holandia).
Kongres Edukacji Medialnej (26-27 września 2014 r., Kraków) był okazją do
spotkania przedstawicieli różnych środowisk, których wspólnym mianownikiem
stała się edukacja medialna i informacyjna. W wydarzeniu udział wzięli
naukowcy, pracownicy organizacji pozarządowych, instytucji kultury oraz
nauczyciele. Organizatorem Kongresu było Polskie Towarzystwo Edukacji
Medialnej, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie oraz Fundacja Nowoczesna Polska.
Narodowy Instytut Audiowizualny był partnerem wydarzenia.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus