Pan Kleks w Kosmosie | Porwanie Agnieszki | cz.I
„Film ma niewiele
wspólnego z wydanym zaraz po II wojnie światowej książkowym oryginałem.
Space-rock-opera, obecnie porywa retrofuturystycznym światem, powstałym ze
szczerej fascynacji przychodzącą z zachodu komputeryzacją. Eklektyczna muzyka i
ścieżka dźwiękowa została skomponowana w Studiu Eksperymentalnym Polskiego
Radia. Efekty dźwiękowe „były ważne dla twórców, bo seria miała być odpowiedzią
na oparte na nowoczesnej technologii familijne amerykańskie Kino Nowej
Przygody, z filmami George'a Lucasa i Stevena Spielberga na czele. Możliwości
budżetowe ograniczały twórców w sferze wizualnej, ale dźwięki robotów i
komputerów czy scen w kosmicznej kontroli lotów wykreowane przez Bohdana
Mazurka rozwijały się w kolejnych częściach” – pisał o filmie Bartosz Chacińśki.
Film stanowi
bardzo ciekawy przykład przed-transformacyjnych fantazji i marzeń,
fetyszyzujących symbole wolnego rynku. Oglądana przez pryzmat współczesnych
problemów, ujawnia już wtedy obecną refleksję nad kryzysem klimatycznym – Pan
Kleks ukrywa się w Ostatnim Rezerwacie Przyrody a powszechnym pożywieniem na
planecie Ziemia jest plankton. Polsko-czechosłowacka koprodukcja to jeden z
nielicznych blocbsuterów S-F w polskim kinie.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus