Niebo | Jan P. Matuszyński
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
Robert dowiedział się, że ma zaawansowanego raka szpiku kostnego. Lekarze dawali mu zaledwie parę miesięcy życia. Wtedy postanowił oddać się całkowicie swojej pasji – zaczął pisać ikony
Opis materiału
38-letni Robert dowiedział się, że ma zaawansowanego raka szpiku
kostnego. Lekarze nie dawali mu zbyt wielkich nadziei – wedle ich opinii zostało mu zaledwie parę miesięcy
życia. Robert postanowił więc całkowicie oddać się jedynej rzeczy, która sprawia mu radość: zaczął pisać ikony. Bo jak twierdzi, „i w tej chorobie sobie jakieś miejsce można znaleźć dobre”.
Pierwszy dokument realizowany w ramach Studia Munka ma na celu umożliwienie debiutującym reżyserom zrealizowania pierwszego profesjonalnego filmu dokumentalnego. Program wspiera realizację filmów autorskich, starających się przekazać pogłębioną prawdę o świecie współczesnym.
Jan P. Matuszyński (ur. 1984) – reżyser filmów fabularnych i dokumentalnych. Ukończył reżyserię na Wydziale Radia i Telewizji im. K. Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz kurs dokumentalny w Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Autor dokumentów: m.in. Amisze znad Wisły (2010), Niebo (2011), Deep Love (2013), Kolaudacja (2014) oraz filmów fabularnych – Offline (2012) i Ostatniej rodziny (2016). Za Deep Love został uhonorowany w 2014 roku nagrodą Srebrnego Jerzego dla najlepszego filmu dokumentalnego podczas MFF w Moskwie, a w 2016 roku otrzymał Złote Lwy na Festiwalu Filmowym w Gdyni za Ostatnią rodzinę.
Studio Munka jest producentem debiutów filmowych, działającym w strukturach Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Jest nastawione na produkcję ambitnych filmów artystycznych, a jego głównym celem jest produkcja pełnometrażowych debiutów fabularnych. Studio produkuje także filmy w ramach Programów dla Młodych Twórców: 30 minut, Pierwszy Dokument i Młoda Animacja, które pozwalają zrealizować w profesjonalnych warunkach pierwszy film krótkometrażowy po szkole filmowej. Studio Munka zostało powołane w 2008 roku przez Stowarzyszenie Filmowców Polskich i funkcjonuje na mocy porozumień zawartych z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej, Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Telewizją Polską.
-----
38-years old Robert is happy because he is very ill. For him it's a blessing. Finally, he has time to do what he always wanted. Icon painting changed his life completely. Each day for him is only about painting another icon. Nothing else matters.
Pierwszy dokument realizowany w ramach Studia Munka ma na celu umożliwienie debiutującym reżyserom zrealizowania pierwszego profesjonalnego filmu dokumentalnego. Program wspiera realizację filmów autorskich, starających się przekazać pogłębioną prawdę o świecie współczesnym.
Jan P. Matuszyński (ur. 1984) – reżyser filmów fabularnych i dokumentalnych. Ukończył reżyserię na Wydziale Radia i Telewizji im. K. Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz kurs dokumentalny w Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Autor dokumentów: m.in. Amisze znad Wisły (2010), Niebo (2011), Deep Love (2013), Kolaudacja (2014) oraz filmów fabularnych – Offline (2012) i Ostatniej rodziny (2016). Za Deep Love został uhonorowany w 2014 roku nagrodą Srebrnego Jerzego dla najlepszego filmu dokumentalnego podczas MFF w Moskwie, a w 2016 roku otrzymał Złote Lwy na Festiwalu Filmowym w Gdyni za Ostatnią rodzinę.
Studio Munka jest producentem debiutów filmowych, działającym w strukturach Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Jest nastawione na produkcję ambitnych filmów artystycznych, a jego głównym celem jest produkcja pełnometrażowych debiutów fabularnych. Studio produkuje także filmy w ramach Programów dla Młodych Twórców: 30 minut, Pierwszy Dokument i Młoda Animacja, które pozwalają zrealizować w profesjonalnych warunkach pierwszy film krótkometrażowy po szkole filmowej. Studio Munka zostało powołane w 2008 roku przez Stowarzyszenie Filmowców Polskich i funkcjonuje na mocy porozumień zawartych z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej, Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Telewizją Polską.
-----
38-years old Robert is happy because he is very ill. For him it's a blessing. Finally, he has time to do what he always wanted. Icon painting changed his life completely. Each day for him is only about painting another icon. Nothing else matters.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus