Zuzanna Czerniewska | Medialab 2011
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
Orkiestra w wersji medialnej...
Opis materiału
Medialab Lublin (25-29 sierpnia 2011) to drugie spotkanie w ramach projektu Obóz Kultury 2.0. Edycja w 2010 roku odbyła się w Chrzelicach i przyciągnęła wielu zainteresowanych majsterkowaniem w nowych technologiach. Dzięki temu spotkaniu współpracę rozpoczęło wiele działających dziś kolektywów. W Lublinie miały miejsce cztery warsztaty: Medialabowa Orkiestra, Programowanie infografiki, Digitalizacja lokalnego dziedzictwa i Masterclass.
Medialabowa Orkiestra prowadzona była przez Pawła Cyrtę, wykładowcę Międzyuczelnianej Specjalności Multimedialnej (Uniwersytet Muzyczny i ASP w Warszawie). Na warsztacie przedstawił podstawy teorii dźwięku. Przydała się ona do konstruowania partytury utworu, który został zaprezentowany na zakończenie Medialabu. Następnie uczestnicy zabrali się do tworzenia instrumentów. Użyto półproduktów takich jak miski, gumki recepturki, balony, plastikowe rurki, drewniane deski, wsuwki do włosów, szczotka toaletowa, trampolina, Arduino, czujniki piezoelektryczne. Poszukiwano dźwięków odzwierciedlających kolejne etapy historii świata. A może raczej dźwięków, które odpowiadają wyobrażeniom o audialności owej historii. Od ciszy, poprzez wybuchy, uderzenia, brzdęki, świsty, śpiew ludowy, szelest, tupanie, sprzężenia zwrotne na laptopach, po dźwięk klawiszy klawiatury. Film prezentuje krótki wywiad z Zuzanną Czerniewską, uczestniczką warsztatu.
Narodowy Instytut Audiowizualny był partnerem Medialabu Lublin.
Medialabowa Orkiestra prowadzona była przez Pawła Cyrtę, wykładowcę Międzyuczelnianej Specjalności Multimedialnej (Uniwersytet Muzyczny i ASP w Warszawie). Na warsztacie przedstawił podstawy teorii dźwięku. Przydała się ona do konstruowania partytury utworu, który został zaprezentowany na zakończenie Medialabu. Następnie uczestnicy zabrali się do tworzenia instrumentów. Użyto półproduktów takich jak miski, gumki recepturki, balony, plastikowe rurki, drewniane deski, wsuwki do włosów, szczotka toaletowa, trampolina, Arduino, czujniki piezoelektryczne. Poszukiwano dźwięków odzwierciedlających kolejne etapy historii świata. A może raczej dźwięków, które odpowiadają wyobrażeniom o audialności owej historii. Od ciszy, poprzez wybuchy, uderzenia, brzdęki, świsty, śpiew ludowy, szelest, tupanie, sprzężenia zwrotne na laptopach, po dźwięk klawiszy klawiatury. Film prezentuje krótki wywiad z Zuzanną Czerniewską, uczestniczką warsztatu.
Narodowy Instytut Audiowizualny był partnerem Medialabu Lublin.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus