Kompozycje przestrzenne Katarzyny Kobro | Józef Robakowski
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
Jak Katarzyna Kobro rozumiała zadania współczesnej rzeźby? Film Józefa Robakowskiego to dokument o sztuce w nietypowym wydaniu
Opis materiału
„Boccioni w swoich rzeźbach futurystycznych pokazał nam drogę do uwolnienia rzeźby od ciężaru bryły (...). Moja rzeźba jest zagadnieniem architektonicznym, laboratoryjnym organizowaniem przestrzeni i ruchu, planowaniem miasta jako funkcjonalnego organizmu dla ponadindywidualnej organizacji społeczeństwa. Nasze miasta duszą się przez brak planowej zabudowy, a rzeźby stoją tak, jak kamienie przydrożne i wyrzuty sumienia ku czci i ozdobie tego chaosu” – słyszymy w dokumencie Józefa Robakowskiego. Tekst rzeźbiarki reżyser filmu (również znany współczesny artysta) ilustruje licznymi przykładami dzieł oddających idee, o których mówi Katarzyna Kobro. W ten sposób powstał nietypowy dokument nie tylko o samej artystce, ale przede wszystkim o zasadach jej twórczości i poglądach na sztukę.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus