Kompetencje komunikacyjne w dobie mediatyzacji | Kongres Edukacji Medialnej
Spotkanie zamykające pierwszy dzień Kongresu Edukacji Medialnej w Krakowie stało się okazją do podsumowania dotychczasowego przebiegu debat oraz do omówienia kluczowych problemów z obszaru edukacji medialnej w Polsce. Jak na wstępie zauważyła prof. dr hab. Iwona Hofman, już samo pojęcie „edukacja medialna” jest niezwykle obszerne - mieści się w nim wiele zjawisk, procesów i zachowań komunikacji społecznej. Jak zauważyła, częściej mówi się o samych przejawach edukacji medialnej niż podejmuje próbę stworzenie jej definicji. Dyskusja pod patronatem Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej koncentrowała się wokół problematyki związanej z kompetencjami dziennikarskimi, kompetencjami świadomego odbiorcy mediów, uczestnika social media i twórcy-amatora oraz etycznego wymiaru kompetencji komunikacyjnych i medialnych.
W panelu
udział wzięli: prof. dr hab. Iwona Hofman (UMCS w Lublinie), dr hab. Małgorzata
Lisowska-Magdziarz (Uniwersytet Jagielloński), dr hab. Alicja Jaskiernia
(Uniwersytet Warszawski), prof. dr hab. Wojciech Skrzydlewski (Uniwersytet Adama
Mickiewicza w Poznaniu), ks. prof. nadzw. dr hab. Michał Drożdż (Uniwersytet
Papieski Jana Pawła II w Krakowie) i prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas
(Uniwersytet Jagielloński).
Kongres Edukacji Medialnej (26-27 września 2014 r., Kraków) był okazją
do spotkania przedstawicieli różnych środowisk, których wspólnym mianownikiem
stała się edukacja medialna i informacyjna. W wydarzeniu udział wzięli
naukowcy, pracownicy organizacji pozarządowych, instytucji kultury oraz
nauczyciele. Organizatorem Kongresu było Polskie Towarzystwo Edukacji
Medialnej, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie oraz Fundacja Nowoczesna Polska.
Narodowy Instytut Audiowizualny był partnerem wydarzenia.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus