Genetyka | Co Ty wiesz o nauce? | 5/8
W latach 70. zaczęto badać fragmenty DNA i wyodrębniać geny. Wycinano określone fragmenty DNA, w których przewidywano, że mogą występować geny funkcjonalnie istotne i te geny wprowadzano do organizmów innych gatunków. Równocześnie przy niewielkiej znajomości struktury to wyodrębnianie genów robiono trochę „na ślepo”. By poznać granice genu, początek i koniec, i szczegółową ich budowę wprowadzono sekwencjonowanie DNA. To zapoczątkowało biotechnologię w latach 70.
Naukowcy jako pierwsi zwrócili uwagę, że manipulacje
genetyczne mogą być niebezpieczne. Powstały przepisy dotyczące tego, jak można
pracować na różnych organizmach i jak traktować ich DNA.
Profesor Magdalena Fikus tłumaczy również, dlaczego naukowiec przez całą swoją karierę musi zachować ciekawość dziecka.
Co Ty wiesz o nauce? to program, w którym naukowy w przystępny sposób wyjaśniają zagadnienia i zjawiska mające wpływ na naszą codzienność. Istotą wykładów jest pokazanie nierozerwalnej więzi łączącej naukę i kulturę, wzajemne przenikanie się i wkład w rozwój ludzkości.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus