Wiesław Godzic | Jakie media, tacy dziennikarze | 6/6
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
O współczesnych mediach
Opis materiału
Wiesław Godzic wyjaśnia nam czym jest kultura instant oraz kultura remiksu; opowiada o zacierających się granicach pomiędzy twórcą a odbiorcą treści kultury. Zwraca również uwagę na coraz powszechniejsze zjawisko przetwarzania informacji i związany z tym problem autorstwa, oryginalności i plagiatu. Zastanawia się też nad kierunkiem, w którym powinny się one rozwijać współczesne media i nad problemami, które powinny poruszać.
Wiesław Godzic jest związany z Uniwersytetem Śląskim i Uniwersytetem Jagiellońskim, gdzie pracował w Instytucie Sztuk Audiowizualnych – tam uzyskał habilitację i zdobył tytuł profesora. Obecnie pracuje jako prorektor ds. Dydaktycznych i Studenckich w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jest twórcą i redaktorem naczelnym kwartalnika naukowego Kultura Popularna, wydawanego od 2002 roku – początkowo przez Wydawnictwo Rabid a obecnie przez Wydawnictwo Academica przy SWPS. Profesor Godzic jest również redaktorem naukowym książkowej serii wydawniczej Popkultura i media Wydawnictw Akademickich i Profesjonalnych. Zajmuje się teorią filmu i mediów audiowizualnych, semiotyką i retoryką przekazów medialnych. Prowadził badania nad metaforą filmową w świetle teorii lingwistycznych. W ostatnich latach interesuje się problematyką nowych mediów, w szczególności telewizji i internetu. Od kilku lat prowadzi kompleksowe badania nad widzem telewizji (m.in. nad gatunkami w polskiej telewizji w świetle teorii odbioru) i kontekstem kultury popularnej.
Wiesław Godzic jest związany z Uniwersytetem Śląskim i Uniwersytetem Jagiellońskim, gdzie pracował w Instytucie Sztuk Audiowizualnych – tam uzyskał habilitację i zdobył tytuł profesora. Obecnie pracuje jako prorektor ds. Dydaktycznych i Studenckich w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jest twórcą i redaktorem naczelnym kwartalnika naukowego Kultura Popularna, wydawanego od 2002 roku – początkowo przez Wydawnictwo Rabid a obecnie przez Wydawnictwo Academica przy SWPS. Profesor Godzic jest również redaktorem naukowym książkowej serii wydawniczej Popkultura i media Wydawnictw Akademickich i Profesjonalnych. Zajmuje się teorią filmu i mediów audiowizualnych, semiotyką i retoryką przekazów medialnych. Prowadził badania nad metaforą filmową w świetle teorii lingwistycznych. W ostatnich latach interesuje się problematyką nowych mediów, w szczególności telewizji i internetu. Od kilku lat prowadzi kompleksowe badania nad widzem telewizji (m.in. nad gatunkami w polskiej telewizji w świetle teorii odbioru) i kontekstem kultury popularnej.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus