Ocena formatywna jako metoda partycypacyjnego projektowania podręczników | Alexandra Totter
Relacja z wystąpienia Alexandry Totter, pracowniczki badawczej Wyższej Szkoły Badawczej w Zurychu, która wzięła udział w konferencji Od Ala ma kota do e-matury. Prezentacja pt. Ocena formatywna jako metoda partycypacyjnego projektowania podręczników poświęcona była nowemu rozwiązaniu stosowanemu w projektowaniu podręczników, które polega na angażowaniu w ten proces ich odbiorców, a więc uczniów i nauczycieli. Za przykład posłużył przypadek podręcznika opracowywanego przez Wyższą Szkołę Badawczą w Zurychu.
Międzynarodowa konferencja Od Ala ma kota do e-matury odbyła się 18 kwietnia 2012 roku w Bibliotece Narodowej w Warszawie. Dotyczyła kwestii związanej z projektowaniem podręczników szkolnych, typografią oraz nowymi technologiami. Wzięli w niej udział projektanci, nauczyciele, pracownicy wydawnictw oraz naukowcy, którzy wspólnie zastanawiali się nad nowoczesnymi rozwiązaniami dla szkół oraz kanonem dobrym praktyk, które powinny być uwzględniane w projektowaniu podręczników.
Organizatorami konferencji byli: sieć instytutów kultury państw Unii Europejskiej (EUNIC), Komisja Europejska, Narodowy Instytut Audiowizualny i Biblioteka Analiz.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus