EABS | FINA na ucho
Muzyków zespołu EABS interesuje duchowy aspekt jazzu charakterystyczny niegdyś dla nagrań Pharoaha Sandersa, Sun Ra czy Ornette’a Colemana. Jednak wrocławski septet łączy go z hip-hopem, jungle czy soulem. Nominowany w tym roku do Paszportu Polityki pianista Marek Pędziwiatr – równie dobrze, jak przy klawiaturze swojego instrumentu, czuje się z mikrofonem w dłoni, śpiewając i rapując.
Debiutancki album EABS poświęcony jest w całości twórczości Krzysztofa Komedy. Zespół wybrał mniej znane motywy z utworów polskiego jazzmana i rozwinął, inspirując się takimi artystami jak Kamasi Washington, BadBadNotGood czy Wu-Tang Clan. Wydane w 2017 roku Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda) spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem krytyki muzycznej oraz miłośników jazzu i fanów hip-hopu.
Skład zespołu:
Marek Pędziwiatr — klawisze, syntezatory, wokal
Marcin Rak — perkusja
Vojto Monteur — gitara elektryczna
Paweł Stachowiak — gitara basowa
Spisek Jednego — gramofony
Olaf Węgier — saksofon
Jakub Kurek — trąbka
Lista utworów:
- Knowledge (Introdukcja do Etiudy Baletowej)
- Pingwin VI
- Perły I Dukaty XIV / Repetition
- Private Conversation VIII
- Niekochana
- Kraksa
- Step Into The Light (Wiklinowy Kosz)
- Free Witch And No Bra Queen / Sult
- Svantetic (bis)
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus