03 ArtKod: Processing | PROCESSING I KINECT | 5/12 Open Sound Control II
Rozpoczynamy budowę programu w Processingu, który będzie nadawał i odpowiadał na komunikaty Open Sound Control. Przy okazji analizujemy kluczowe elementy takiego kodu: instrukcje importu, zmienne i metody.
Trzecia część kursu ArtKod:
Processing poświęcona
jest sposobom, w jaki programy pisane w Processingu mogą współpracować z innymi
programami, środowiskami i urządzeniami. Dzięki sieciom komunikacyjnym można
wykorzystać Processing np. do tworzenia wizualizacji kontrolowanych z poziomu
programu muzycznego, bez potrzeby pisania „od zera” całości kodu –
wykorzystując oprogramowanie dostępne na wolnych licencjach. Drugi temat, to
wykorzystanie do kontrolowania pracy programów pisanych w Processingu
nietypowych interfejsów umożliwiających sterowanie funkcjami programu za pomocą
gestów i ruchu ciała. Takie interfejsy bazują na analizie w czasie rzeczywistym
obrazu z kamery. Przy okazji zajmiemy się również poszerzaniem możliwości
Processingu za pomocą zewnętrznych bibliotek - biblioteki, są to zbiory funkcji,
zwykle zgrupowanych wokół jakiegoś konkretnego tematu, np. biblioteki zajmujące
się obróbką grafiki, pracą z nietypowymi urządzeniami lub obsługą dźwięku.
Część takich bibliotek jest już na stałe „wszyta” w Processing, inne - w
zależności od potrzeb - możemy samodzielnie doinstalować.
Zanim rozpoczniesz trzecią cześć kursu zapoznaj się z tekstem wprowadzającym od autorów, w którym znajdziesz konkretne wskazówki techniczne dotyczące m.in. instalacji nowej wersji Processingu i podłączenia Kinceta.
Pobierz kody źródłowe omawiane w kolejnych odcinkach tej części kursu.
Przydatną częścią ArtKodu jest Słownik, czyli indeks podstawowych terminów pojawiających się we wszystkich odcinkach.
Kurs udostępniony jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 3.0 Polska.
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus