Wszystkie złości moje | Wojciech Widłak
Nagranie zarejestrowane na żywo z publicznego prawykonania utworu na wiolonczelę i fortepian 18 maja 2013 roku w Auli Akademii Muzycznej „Florianka” w Krakowie w ramach cyklu "Trzy Koncerty. Krakowska Szkoła Kompozytorska". Organizatorami wydarzenia była Akademia Muzyczna w Krakowie, Centrum Dokumentacji Twórczości Kompozytorów Krakowskich oraz Stowarzyszenie Artystyczne „Porta Musicae". Na wszystkich wydarzeniach artystycznych wykonywane były utwory kompozytorów związanych z Krakowem, a także przedstawione zostały prawykonania utworów kompozytorów i pedagogów Akademii Muzycznej w Krakowie.
Wojciech Widłak (ur. 8 sierpnia 1971 w Krakowie) – kompozytor, organista, pedagog i krytyk muzyczny. Studiował w Akademii Muzycznej w Krakowie: od 1990 do 1995 roku grę na organach w klasie Jana Jargonia (dyplom z wyróżnieniem) oraz w latach 1990-96 kompozycję u Marka Stachowskiego, którą ukończył z notą celującą. W latach 1998-99 odbył studia uzupełniające w duńskiej Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze pod kierunkiem Hansa Abrahamsena. Jest laureatem wielu konkursów kompozytorskich. W czerwcu 2006 jego Wziemięwzięcie na orkiestrę symfoniczną i organy (2003) otrzymało rekomendację na 53. Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów w Paryżu. Jego utwory wykonywane były w Polsce, Danii, Szwecji, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Rosji, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Białorusi, Azerbejdżanie, Macedonii, Stanach Zjednoczonych i Japonii, w ramach m.in. takich festiwali jak: Gothenburg Art Sounds, Moskiewska Jesień, Macedonian Music Days, Mińska Wiosna, European Composers’ Informal Meeting, Warszawskie Spotkania Muzyczne, Alkagran w Czechowicach-Dziedzicach. Jest członkiem zwyczajnym Związku Kompozytorów Polskich. W 2004 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego w dziedzinie sztuki (kompozycja i teoria muzyki). Od 2005 jest kierownikiem Katedry Kompozycji Akademii Muzycznej w Krakowie.Utwór zamówiony i dofinansowany w ramach Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Kolekcje, priorytet Zamówienia kompozytorskie. Operatorem priorytetu jest Instytut Muzyki i Tańca.
Celem priorytetu jest wspieranie współczesnej twórczości muzycznej poprzez zamawianie nowych dzieł oraz stworzenie dogodnych warunków dla ich stałej obecności w przestrzeni publicznej. Zasadniczym zadaniem priorytetu jest zwiększenie roli muzyki najnowszej jako istotnego medium komunikacji społecznej oraz wpisanie dzieł współczesnych w proces przemian, którym podlega współczesna kultura, w tym ukazanie ich w kontekście zagadnień takich jak – redefinicja pojęcia kultury wysokiej oraz roli twórcy i odbiorcy, czy wpływ nowych mediów oraz technologii na język muzyczny i sposób odbioru muzyki. Istotnym celem priorytetu jest również wykorzystanie nowych dzieł muzycznych jako narzędzia edukacji kulturalnej i artystycznej, popularyzacja muzyki współczesnej w kręgach odbiorców niezawodowych, w tym wśród dzieci i młodzieży, stworzenie możliwości kontaktu z kompozytorem, poznania procesu twórczego – od pomysłu, przez etap pisania dzieła, do jego wykonania, co w efekcie ma doprowadzić do przełamania stereotypu o hermetyczności muzyki współczesnej.
żródło: IMiT
ilustracja: Europeana, PD
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus