Wiejska awangardowość – Marcin Masecki o płycie „Mazurki”
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
Wywiad przeprowadzony z pianistą Marcinem Maseckim z okazji premiery albumu „Mazurki”
Opis materiału
Pretekstem do rozmowy jest album Mazurki, czyli
kolejna odsłona zmagań warszawskiego pianisty z muzyką tradycyjną. Artysta
opowiada o genezie tej płyty, tłumaczy się z fascynacji twórczością wiejską, a
także przestrzega przed niełatwym charakterem swoich kompozycji. Nowe
wydawnictwo to również punkt wyjścia do rozmowy o najbliższych planach
Maseckiego, m.in. o jego współpracy z Orkiestrą Dętą Ochotniczej Straży
Pożarnej w Słupcy. Wywiad, przeprowadzony przez Jana Błaszczaka, ilustrują fragmenty utworu Jedna miska, który
otwiera płytę Mazurki. Narodowy Instytut Audiowizualny jest współproducentem albumu.
Marcin Masecki (ur. 1982) – pianista klasyczny i jazzowy, kompozytor, absolwent prestiżowego Berklee College of Music w Bostonie. Laureat wielu nagród, w tym pierwszego miejsca na Międzynarodowym Konkursie Pianistów Jazzowych w Moskwie w 2005 roku, Grand Prix (z zespołem Alchemik) podczas Jazz Hoeilaart ’98 w Brukseli oraz Paszportu Polityki (2013). Występował m.in. z Tomaszem Stańko, rodziną Waglewskich, Michałem Urbaniakiem, grupami Alchemik, Pink Freud czy Niewinni Czarodzieje. Jest członkiem zespołu Paristetris, prowadzi własny sekstet jazzowy PROFESJONALIZM (album Chopin, Chopin, Chopin, 2011) oraz dziesięcioosobową orkiestrę dętą (Polonezy, 2013). Na swoim koncie ma również albumy, na których dekonstruuje sonaty Scarlattiego (Scarlatti, 2013), gra bachowskie koncerty na elektrycznym pianinie Wurlitzera (Bach Rewrite, 2013) i dokonuje wariacji na temat utworu Frederica Rzewskiego (El pueblo unido, jamás será vencido, 2014). Był dyrektorem pierwszej edycji Warszawskiej Orkiestry Rozrywkowej. Jego równoległą pasją jest muzyka klasyczna XVIII wieku, którą regularnie wykonuje, głównie w warszawskich klubokawiarniach. Mieszka w Warszawie i w Buenos Aires.
ilustracja: Marcin Masecki, fot. Tomasz Dubiel
Marcin Masecki (ur. 1982) – pianista klasyczny i jazzowy, kompozytor, absolwent prestiżowego Berklee College of Music w Bostonie. Laureat wielu nagród, w tym pierwszego miejsca na Międzynarodowym Konkursie Pianistów Jazzowych w Moskwie w 2005 roku, Grand Prix (z zespołem Alchemik) podczas Jazz Hoeilaart ’98 w Brukseli oraz Paszportu Polityki (2013). Występował m.in. z Tomaszem Stańko, rodziną Waglewskich, Michałem Urbaniakiem, grupami Alchemik, Pink Freud czy Niewinni Czarodzieje. Jest członkiem zespołu Paristetris, prowadzi własny sekstet jazzowy PROFESJONALIZM (album Chopin, Chopin, Chopin, 2011) oraz dziesięcioosobową orkiestrę dętą (Polonezy, 2013). Na swoim koncie ma również albumy, na których dekonstruuje sonaty Scarlattiego (Scarlatti, 2013), gra bachowskie koncerty na elektrycznym pianinie Wurlitzera (Bach Rewrite, 2013) i dokonuje wariacji na temat utworu Frederica Rzewskiego (El pueblo unido, jamás será vencido, 2014). Był dyrektorem pierwszej edycji Warszawskiej Orkiestry Rozrywkowej. Jego równoległą pasją jest muzyka klasyczna XVIII wieku, którą regularnie wykonuje, głównie w warszawskich klubokawiarniach. Mieszka w Warszawie i w Buenos Aires.
ilustracja: Marcin Masecki, fot. Tomasz Dubiel
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus