Jussi Niileksela i Mihkel Ulman | Świat na scenie
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
O dramaturgii współczesnej i spektaklu „Taksówkarze”
Opis materiału
Iwona Malinowska i Janusz Majcherek rozmawiają o sztuce Taksówkarze, której autorami są fiński i estoński dramaturg: Jussi Nilleksala i Mihkel Ulman. Tytułowy taksówkarz jest Finem, który przyjechał do Tallina, żeby dobrze się zabawić. Wieczorem pijany wsiada do taksówki i następnego dnia rano budzi się w obcym domu. Okazuje się, że to dom taksówkarza, który zabrał go do siebie i związał, żeby wydobyć od niego pieniądze za kurs. Wywiązuje się między nimi rozmowa, z której dowiadujemy się o życiu obu bohaterów oraz różnicach politycznych, społecznych i kulturowych między fińską i estońską społecznością. Estończyk nie radzi sobie w nowej kapitalistycznej rzeczywistości, kolejne jego interesy upadają. Nie pomagają też wyjazdy zarobkowe do sąsiedniej Finlandii. Z kolei Finowi powodzi się dobrze, jednak czuje się bardzo samotny.
Rozmowa przeplatana jest fragmentami spektaklu, w których występują Andrzej Blumenfeld i Piotr Bajor.
ilustracja: fragment spektaklu w reżyserii Girisha Karnada, fot. bhisham pratap padha, Flickr, CC BY
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus