Skotopaska: Małmazja świeci | Anna Ignatowicz-Glińska
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
Gra słów i dźwięków w utworze na chór mieszany autorstwa Anny Ignatowicz-Glińskiej
Opis materiału
Jak twierdzi sama kompozytorka, utwór napisany z myślą o
Polskim Chórze Kameralnym jest niekoniecznie bardzo poważny. Z pewnością Anna
Ignatowicz-Glińska gra w nim z samym brzmieniem słów, stąd enigmatyczny tytuł.
„Skotopaska” jest bowiem staropolskim synonimem sielanki, a „małmazja” to nic
innego jak cenione w dawnych czasach aromatyczne wino. Utwór jest więc pewnego
rodzaju grą słów i dźwięków. Kompozycja miała swoją premierę podczas
Warszawskich Spotkań Muzycznych 15 maja 2014 roku.
Wykonawcy:
Jan Łukaszewski – dyrygent
Polski Chór Kameralny
Utwór dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”
Anna Ignatowicz-Glińska (ur. 26 maja 1968 roku w Warszawie) – kompozytorka. Absolwentka klasy kompozycji Włodzimierza Kotońskiego w Akademii Muzycznej w Warszawie, gdzie w 2010 roku obroniła doktorat. Wykłada instrumentację, propedeutykę kompozycji i czytanie partytur. Jej utwory wykonywane były na wielu koncertach i festiwalach w Polsce (m.in. podczas Warszawskiej Jesieni, Festiwalu „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, Forum Młodych Kompozytorów w Krakowie, czy cyklu „Portrety Kompozytorów”, organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich) oraz zagranicą (m.in. we Francji, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Chinach), a także wydane m.in. przez takie firmy fonograficzne jak Acte Préalable, DUX, Polonia Records, Audite czy drukiem przez PWM i Norsk Musikforlag. W 1994 roku otrzymała I nagrodę Kapituły Krytyków za więc... Zaniki Pamięci na perkusję solo i taśmę (1994) na Forum Młodych Kompozytorów w Krakowie, zaś To tylko czas... na trąbkę, perkusję i taśmę (1996) był prezentowany w 1996 na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Amsterdamie. Jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej PSEME.
ilustracja: Polona, PD
Wykonawcy:
Jan Łukaszewski – dyrygent
Polski Chór Kameralny
Utwór dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”
Anna Ignatowicz-Glińska (ur. 26 maja 1968 roku w Warszawie) – kompozytorka. Absolwentka klasy kompozycji Włodzimierza Kotońskiego w Akademii Muzycznej w Warszawie, gdzie w 2010 roku obroniła doktorat. Wykłada instrumentację, propedeutykę kompozycji i czytanie partytur. Jej utwory wykonywane były na wielu koncertach i festiwalach w Polsce (m.in. podczas Warszawskiej Jesieni, Festiwalu „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, Forum Młodych Kompozytorów w Krakowie, czy cyklu „Portrety Kompozytorów”, organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich) oraz zagranicą (m.in. we Francji, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Chinach), a także wydane m.in. przez takie firmy fonograficzne jak Acte Préalable, DUX, Polonia Records, Audite czy drukiem przez PWM i Norsk Musikforlag. W 1994 roku otrzymała I nagrodę Kapituły Krytyków za więc... Zaniki Pamięci na perkusję solo i taśmę (1994) na Forum Młodych Kompozytorów w Krakowie, zaś To tylko czas... na trąbkę, perkusję i taśmę (1996) był prezentowany w 1996 na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO w Amsterdamie. Jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej PSEME.
ilustracja: Polona, PD
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus