Prześwity na instrumenty historyczne | Agnieszka Stulgińska
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
Napisany z myślą o zespole Silva Rerum utwór zadaje pytanie o odwieczny sens cierpienia i umierania
Opis materiału
Prześwity zostały
napisane z myślą o zespole instrumentów historycznych Silva Rerum, a także o
Bazylice Mariackiej – gdzie odbyła się premiera utworu – i jej unikatowych
właściwościach akustycznych. Kompozycja opiera się na tekście Księgi Rodzaju,
Psalmu 42, a także improwizacji na temat fragmentów chorału gregoriańskiego.
Tak o utworze mówiła sama kompozytorka:
Dzieło to miało być pełne delikatnych flażoletowych dźwięków o niebiańskiej harmonii głosów anielskich. Jednak ostatnie wydarzenia z mojego życia nie pozwalają na rozpływanie się w słodyczach i pachnidłach, zamiast tego zadają pytanie o odwieczny sens cierpienia i umierania.
Do prawykonania kompozycji doszło 18 lipca 2015 roku w Bazylice Mariackiej, w ramach festiwalu Cappella Angelica – Muzyka Aniołów Mariackich.
Wykonawcy:
Zespół instrumentów historycznych SILVA RERUM w składzie:
Maja Miro-Wiśniewska – flet traverso
Katarzyna Czubek – flet prosty
Danuta Zawada, Katarzyna Solecka – skrzypce barokowe
Dominika Małecka – altówka barokowa
Agnieszka Oszańca – wiolonczela barokowa
Małgorzata Skotnicka – klawesyn
Adam Żuchowski – kontrabas
Utwór powstał w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Agnieszka Stulgińska (ur. 1978) – absolwentka kompozycji w klasie Krzysztofa Olczaka w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Studiowała też w Hogeschool voor Wetenschap & Kunst Lemmensinstituut w Leuven oraz w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii, gdzie była stypendystką Rządu Belgijskiego. Absolwentka Podyplomowych Studiów Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości Audiowizualnej w Akademii Muzycznej w Łodzi. Laureatka licznych konkursów kompozytorskich, m.in. Composer Alive w Chicago; CCO Composers Showcase w Ithaca, Musiconversations w Teksasie i Konkursu im. Tadeusza Bairda. Jej utwory znalazły się w repertuarze takich zespołów jak: Kwartludium, Lutosławski Piano Duo, Prometheus Ensamble, Kwadrofonik, Cayuga Chamber Orchestra, czy Palomar Ensemble.
ilustracja: Polona, PD
Dzieło to miało być pełne delikatnych flażoletowych dźwięków o niebiańskiej harmonii głosów anielskich. Jednak ostatnie wydarzenia z mojego życia nie pozwalają na rozpływanie się w słodyczach i pachnidłach, zamiast tego zadają pytanie o odwieczny sens cierpienia i umierania.
Do prawykonania kompozycji doszło 18 lipca 2015 roku w Bazylice Mariackiej, w ramach festiwalu Cappella Angelica – Muzyka Aniołów Mariackich.
Wykonawcy:
Zespół instrumentów historycznych SILVA RERUM w składzie:
Maja Miro-Wiśniewska – flet traverso
Katarzyna Czubek – flet prosty
Danuta Zawada, Katarzyna Solecka – skrzypce barokowe
Dominika Małecka – altówka barokowa
Agnieszka Oszańca – wiolonczela barokowa
Małgorzata Skotnicka – klawesyn
Adam Żuchowski – kontrabas
Utwór powstał w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Agnieszka Stulgińska (ur. 1978) – absolwentka kompozycji w klasie Krzysztofa Olczaka w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Studiowała też w Hogeschool voor Wetenschap & Kunst Lemmensinstituut w Leuven oraz w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii, gdzie była stypendystką Rządu Belgijskiego. Absolwentka Podyplomowych Studiów Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości Audiowizualnej w Akademii Muzycznej w Łodzi. Laureatka licznych konkursów kompozytorskich, m.in. Composer Alive w Chicago; CCO Composers Showcase w Ithaca, Musiconversations w Teksasie i Konkursu im. Tadeusza Bairda. Jej utwory znalazły się w repertuarze takich zespołów jak: Kwartludium, Lutosławski Piano Duo, Prometheus Ensamble, Kwadrofonik, Cayuga Chamber Orchestra, czy Palomar Ensemble.
ilustracja: Polona, PD
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus