Offenbarungen und eingebungen | Ewa Fabiańska | 1/4
Inspiracją dla tego utworu były słowa świętej Faustyny, którymi kompozytorka posłużyła się jako mottem dla kolejnych, bardzo zróżnicowanych pod względem ekspresji i energetyki części. Wyczuwalna konsekwencja zastosowanych środków techniki kompozytorskiej czy ciekawe transformacje wyjściowych motywów, to tylko niektóre walory tej kompozycji – pisała o utworze Weronika Nowak w serwisie polskamuza.eu.
Ewa Fabiańska (ur. 1989) jest kompozytorem, absolwentem
kompozycji w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w
klasie prof. Zbigniewa Kozuba. Była stypendystką Marszałka Województwa
Kujawsko-Pomorskiego, Prezydenta Miasta Torunia i Stypendium Miasta Poznania; Ministra
Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska 2012 oraz programu stypendialnego
Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Jest laureatką licznych krajowych i
zagranicznych konkursów kompozytorskich, m.in. Konkursu Kompozytorskiego im.
Tadeusza Ochlewskiego i konkursie kompozytorskim na utwór perkusyjny
organizowanym przez Oklahoma City University. Tworzy muzykę do animacji, filmów
i musicali, jej utwory były prezentowane na renomowanych krajowych i
zagranicznych festiwalach muzyki współczesnej.
Utwór dofinansowany w ramach Programu
Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Kolekcje, priorytet Zamówienia
kompozytorskie. Operatorem priorytetu jest Instytut Muzyki i Tańca.
Celem priorytetu jest wspieranie współczesnej twórczości muzycznej poprzez zamawianie nowych dzieł oraz stworzenie dogodnych warunków dla ich stałej obecności w przestrzeni publicznej. Zasadniczym zadaniem priorytetu jest zwiększenie roli muzyki najnowszej jako istotnego medium komunikacji społecznej oraz wpisanie dzieł współczesnych w proces przemian, którym podlega współczesna kultura, w tym ukazanie ich w kontekście zagadnień takich jak – redefinicja pojęcia kultury wysokiej oraz roli twórcy i odbiorcy, czy wpływ nowych mediów oraz technologii na język muzyczny i sposób odbioru muzyki. Istotnym celem priorytetu jest również wykorzystanie nowych dzieł muzycznych jako narzędzia edukacji kulturalnej i artystycznej, popularyzacja muzyki współczesnej w kręgach odbiorców niezawodowych, w tym wśród dzieci i młodzieży, stworzenie możliwości kontaktu z kompozytorem, poznania procesu twórczego – od pomysłu, przez etap pisania dzieła, do jego wykonania, co w efekcie ma doprowadzić do przełamania stereotypu o hermetyczności muzyki współczesnej.
żródło: IMiT
ilustracja: fot. Jadwiga Golcz, Polona, PD
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus