LoPassHiCut na kontrabas i elektronikę | Wojciech Błażejczyk
W utworze wykorzystano różnorodne techniki wydobycia dźwięku na kontrabasie, m.in. mikrotonowość w najwyższym rejestrze, modulacje barwy, dźwięki perkusyjne uzyskane poprzez uderzanie, pocieranie, dotykanie elementów kontrabasu ręką i smyczkiem. Za pomocą mikrofonów wzmacniane są efekty perkusyjne. Warstwa elektroniczna realizowana jest na żywo przez kompozytora, który przetwarza dźwięku kontrabasu. Zostały w niej wykorzystane dźwięki wcześniej przygotowane, nagrane i generowane oraz modyfikowane na żywo.
Kompozycja
została napisana specjalnie dla francuskiego kontrabasisty Jean-Pierre’a
Robert, z którym kompozytor konsultował rozmaite rozwiązania jeszcze w trakcie
pracy nad utworem.
Utwór został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Biogram opracowany na podstawie strony Polskiego Centrum Informacji Muzycznej.
fot. Europeana, CC BY NC SA
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus