Kino Dźwięku | Eduardo Polonio | La Metáfora del tiempo
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
Kompozycja hiszpańskiego weterana muzyki elektroakustycznej przypomina raczej dźwiękowy kolaż. Utwór został zaprezentowany podczas wrocławskiego festiwalu Musica Electronica Nova w 2013 roku
Opis materiału
Kompozycja La Metáfora
del tiempo miała swoją premierę w 2011 roku w madryckim Centrum Sztuki
Współczesnej Matadero. Ten ośmiokanałowy utwór elektroakustyczny jest momentami
bliski estetyce muzyki noise, choć sposób przetwarzania dźwięku może
przypominać także awangardowe kolaże rodem z nagrań Studia Eksperymentalnego
Polskiego Radia. Zbudowany na wybrzmiewających w nieskończoność tonach sprawia wrażenie rozgrywającego się w poza
czasem. I może stąd tytuł odwołujący się do tej kategorii. Utwór został zaprezentowany na wrocławskim festiwalu Musica Electronica Nova w 2013 roku.
Eduardo Polonio (ur. 1941) – weteran hiszpańskiej muzyki elektroakustycznej. Początkowo studiował nauki ścisłe, ale ostatecznie wybrał Królewskie Wyższe Konserwatorium Muzyczne w Madrycie, które ukończył w 1968 roku. Zainteresowanie elektroniką miało jednak niewątpliwy wpływ na jego twórczość. Choć Polonio komponuje na pianino, preparowaną gitarę czy flet, większość jego utworów bazuje na elektronice. W swojej karierze Hiszpan przygotowywał także instalacje, utwory audiowizualne, a nawet opery.
Kino Dźwięku opowiada historie bez pomocy słów i obrazu. Ten kuratorski projekt miał premierę w 2011 roku podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu. Realizowany przez Patryka Zakrockiego we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym zachęca do świadomego słuchania i postrzegania dźwięku jako treści, a nie jedynie przekaźnika informacji muzycznej. Kino Dźwięku zaprasza i promuje artystów poruszających się w obszarze sound-artu, elektroakustyki czy muzyki konkretnej. To propozycja zarówno dla tych, którzy z nostalgią wspominają artystyczne słuchowiska radiowe, jak i dla fanów nowej muzyki elektronicznej.
ilustracja: fot. tanakawho, Flickr, CC BY
Eduardo Polonio (ur. 1941) – weteran hiszpańskiej muzyki elektroakustycznej. Początkowo studiował nauki ścisłe, ale ostatecznie wybrał Królewskie Wyższe Konserwatorium Muzyczne w Madrycie, które ukończył w 1968 roku. Zainteresowanie elektroniką miało jednak niewątpliwy wpływ na jego twórczość. Choć Polonio komponuje na pianino, preparowaną gitarę czy flet, większość jego utworów bazuje na elektronice. W swojej karierze Hiszpan przygotowywał także instalacje, utwory audiowizualne, a nawet opery.
Kino Dźwięku opowiada historie bez pomocy słów i obrazu. Ten kuratorski projekt miał premierę w 2011 roku podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu. Realizowany przez Patryka Zakrockiego we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym zachęca do świadomego słuchania i postrzegania dźwięku jako treści, a nie jedynie przekaźnika informacji muzycznej. Kino Dźwięku zaprasza i promuje artystów poruszających się w obszarze sound-artu, elektroakustyki czy muzyki konkretnej. To propozycja zarówno dla tych, którzy z nostalgią wspominają artystyczne słuchowiska radiowe, jak i dla fanów nowej muzyki elektronicznej.
ilustracja: fot. tanakawho, Flickr, CC BY
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus