Kino Dźwięku | Anastasia Arkhangorodska | Fluxus
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
Elektroakustyczny utwór ukraińskiej kompozytorki młodego pokolenia zaprezentowany podczas wrocławskiego festiwalu Musica Electronica Nova, który odbył się w 2013 roku
Opis materiału
Fluxus –
elektroakustyczna kompozycja Anastasii Arkhangorodskiej jest utworem
ośmiokanałowym, ukazującym artystkę jako utalentowaną uczennicę Ałły
Zagajkiewicz. Tytuł utworu odnosi się do eksperymentalnego ruchu artystycznego
zapoczątkowanego w latach 50. przez George’a Maciunasa. Utwór został zaprezentowany na wrocławskim festiwalu Musica Electronica Nova w 2013 roku.
Anastasia Arkhangorodska – kompozytorka, absolwentka Ukraińskiej Narodowej Akademii Muzycznej w Kijowie pod kierunkiem Levko Koloduba, gdzie pracowała też jako aspirantka katedry Teorii Muzyki. Jeszcze w czasie studiów zaczęła komponować muzykę elektroakustyczną, ucząc się o samej Ałły Zagajkiewicz. Jej utwory były wykonywane na festiwalach muzyki współczesnej: Premiery Muzyczne Sezonu, Kyiv Music Fest, a także przez krakowską orkiestrę ElektroNova. W ramach stypendium Gaude Polonia studiowała na Akademii Muzycznej w Krakowie.
Kino Dźwięku opowiada historie bez pomocy słów i obrazu. Ten kuratorski projekt miał premierę w 2011 roku podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu. Realizowany przez Patryka Zakrockiego we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym zachęca do świadomego słuchania i postrzegania dźwięku jako treści, a nie jedynie przekaźnika informacji muzycznej. zaprasza i promuje artystów poruszających się w obszarze sound-artu, elektroakustyki czy muzyki konkretnej. To propozycja zarówno dla tych, którzy z nostalgią wspominają artystyczne słuchowiska radiowe, jak i dla fanów nowej muzyki elektronicznej.
ilustracja: fot. tanakawho, Flickr, CC BY
Anastasia Arkhangorodska – kompozytorka, absolwentka Ukraińskiej Narodowej Akademii Muzycznej w Kijowie pod kierunkiem Levko Koloduba, gdzie pracowała też jako aspirantka katedry Teorii Muzyki. Jeszcze w czasie studiów zaczęła komponować muzykę elektroakustyczną, ucząc się o samej Ałły Zagajkiewicz. Jej utwory były wykonywane na festiwalach muzyki współczesnej: Premiery Muzyczne Sezonu, Kyiv Music Fest, a także przez krakowską orkiestrę ElektroNova. W ramach stypendium Gaude Polonia studiowała na Akademii Muzycznej w Krakowie.
Kino Dźwięku opowiada historie bez pomocy słów i obrazu. Ten kuratorski projekt miał premierę w 2011 roku podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu. Realizowany przez Patryka Zakrockiego we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym zachęca do świadomego słuchania i postrzegania dźwięku jako treści, a nie jedynie przekaźnika informacji muzycznej. zaprasza i promuje artystów poruszających się w obszarze sound-artu, elektroakustyki czy muzyki konkretnej. To propozycja zarówno dla tych, którzy z nostalgią wspominają artystyczne słuchowiska radiowe, jak i dla fanów nowej muzyki elektronicznej.
ilustracja: fot. tanakawho, Flickr, CC BY
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus