Filmograf, filmoznawca, krytyk. Kto (na)pisze nową historię polskiego filmu? | panel dyskusyjny
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
Rejestracja zorganizowanego przez FINA panelu dyskusyjnego, który odbył się w Muzeum Kinematogafii w Łodzi 16 czerwca 2019 roku, w przeddzień III Zjazdu Filmoznawców i Medioznawców, jako jedno z wydarzeń towarzyszących
Opis materiału
Rejestracja zorganizowanego przez FINA panelu dyskusyjnego, który odbył się w Muzeum Kinematogafii w Łodzi 16 czerwca 2019 roku. Spotkanie było wydarzeniem towarzyszącym III Zjazdu Filmoznawców i Medioznawców.
W rozmowie, którą poprowadziła dr hab. Monika Talarczyk (Szkoła Filmowa w Łodzi), wzięli udział: Agnieszka Polanowska i Grzegorz Rogowski, filmografowie z FINA, filmoznawca prof. Piotr Zwierzchowski, Klaudia Rachubińska, redaktorka czasopisma „Pleograf” i zwyciężczyni tegorocznej edycji Konkursu o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków, a także redaktor naczelny pisma „Ekrany” Miłosz Stelmach.
Punktem wyjścia do dyskusji stała się projekcja zrekonstruowanego cyfrowo przez Filmotekę Narodową - Instytut Audiowizualny filmu „Córka generała Pankratowa” z 1934 roku w reżyserii Józefa Lejtesa i Mieczysława Znamierowskiego, a także pytania: Jaką rolę, funkcje i zakresy kompetencji posiadają obecnie filmografowie, filmoznawcy i krytycy filmowi? Jakimi narzędziami dysponują? Czy ich drogi łączą się ze sobą i przenikają, czy też przedstawiciel każdego z tych zawodów postrzega dzieło filmowe z całkowicie odmiennej perspektywy? A jeśli tak, to jak owocnie można z tego korzystać?
fot. Łukasz Tokarczyk/Uniwersytet Łódzki
W rozmowie, którą poprowadziła dr hab. Monika Talarczyk (Szkoła Filmowa w Łodzi), wzięli udział: Agnieszka Polanowska i Grzegorz Rogowski, filmografowie z FINA, filmoznawca prof. Piotr Zwierzchowski, Klaudia Rachubińska, redaktorka czasopisma „Pleograf” i zwyciężczyni tegorocznej edycji Konkursu o Nagrodę im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków, a także redaktor naczelny pisma „Ekrany” Miłosz Stelmach.
Punktem wyjścia do dyskusji stała się projekcja zrekonstruowanego cyfrowo przez Filmotekę Narodową - Instytut Audiowizualny filmu „Córka generała Pankratowa” z 1934 roku w reżyserii Józefa Lejtesa i Mieczysława Znamierowskiego, a także pytania: Jaką rolę, funkcje i zakresy kompetencji posiadają obecnie filmografowie, filmoznawcy i krytycy filmowi? Jakimi narzędziami dysponują? Czy ich drogi łączą się ze sobą i przenikają, czy też przedstawiciel każdego z tych zawodów postrzega dzieło filmowe z całkowicie odmiennej perspektywy? A jeśli tak, to jak owocnie można z tego korzystać?
fot. Łukasz Tokarczyk/Uniwersytet Łódzki
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus