02 ArtKod: Processing SZTUCZNE ŻYCIE | 5/6 Automaty komórkowe IV
Po stworzeniu automatu komórkowego w poprzednich odcinkach (Automaty komórkowe I, Automaty komórkowe II, Automaty komórkowe III) przechodzimy do pracy nad jego graficzną reprezentacją.
Druga część kursu ArtKod: Processing zapoznaje uczestników z zagadnieniami symulacji procesów życiowych, głównie z tzw. automatami komórkowymi. Ponadto część ta ilustruje, w jaki sposób w Processingu budować stopniowo coraz bardziej skomplikowane programy. W tym celu część kursu ZAGADNIENIA TECHNICZNE zawiera odcinek poświęcony programowaniu z użyciem klas i obiektów – czyli tzw. paradygmatowi obiektowemu.
Poznajemy też metody inkorporowania do własnych programów kodu, napisanego przez kogoś innego (przebudujemy w tym celu jeden ze standardowych programów przykładowych dostarczonych z dokumentacją Processingu) – tego rodzaju inżynieria wsteczna pozwalać nam będzie w przyszłości na tworzenie rozbudowanych aplikacji, których komponenty pochodzić będą od różnych autorów.
Wszystkich uczestników kursu, którzy nabiorą ochoty na samodzielne poszerzanie wiedzy dotyczącej zagadnień sztucznego życia i ich możliwych kreatywnych zastosowań, zapraszamy do sekcji Linkografia – zbioru inspirujących odsyłaczy do miejsc, od których warto rozpocząć własne poszukiwania.
Tutaj pobrać można przykładowe kody źródłowe i skompilowane wersje omawianych programów (plik .zip). Programy można uruchomić na komputerach pracujących pod kontrolą systemów Linux, Mac OSX i Windows.
Jeśli potrzebujesz pogłębić techniczną stronę Processingu przejdź do części ZAGADNIENIA TECHNICZNE.
Elementarną częścią kursu jest Słownik, czyli indeks podstawowych terminów pojawiających się we wszystkich odcinkach.
Kurs udostępniony jest na licencji Creative Commons – model licencji „Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 3.0 Polska”. Zapoznaj się z treścią licencji bądź pobierz kod embedd, aby wstawić player na swoją stronę:
- <iframe id="playerFrame" src="http://www.nina.gov.pl//play?eid=3,m,4upWzf" width="642" height="361" scrolling="auto" frameborder="0" webkitAllowFullScreen="webkitAllowFullScreen" mozallowfullscreen="mozallowfullscreen" allowFullScreen="allowFullScreen"></iframe>
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus