Nowe anioły | Katarzyna Szwed
odtwarzaj/zatrzymaj - spacja|
przewiń w przód/przewiń w tył - strzałki prawo/lewo|
głośniej/ciszej - strzałki góra/dół|
jakość - q
Utwór na instrumenty z epoki baroku zainspirowany rzeźbami w Bazylice Mariackiej w Gdańsku.
Opis materiału
W Bazylice Mariackiej w Gdańsku znajduje się osiem
drewnianych rzeźb aniołów, które grają na różnorodnych instrumentach
barokowych. Zespół Silva Rerum postanowił sprawdzić jak mogłaby brzmieć muzyka
grana przez zastygłych muzyków. Jak twierdzą, oni tylko użyczają głosu tej
skrzydlatej ósemce. W realizacji tego planu pomogła współczesna kompozytorka
Katarzyna Szwed, która tak tłumaczy idee przyświecające jej podczas pracy nad Nowymi aniołami:
Premiera utworu na siedem instrumentów barokowych i przestrzeń Bazyliki Mariackiej odbyła się 2 sierpnia 2014.
Wykonawcy:
Silva Rerum / Capella Angelica w składzie:
Maja Miro Wiśniewska – flet traverso
Danuta Zawada – skrzypce barokowe
Helga Schmidtmayer – skrzypce barokowe
Karolina Koślacz – viola da gamba
Bartosz Kokosza – wiolonczela barokowa
Marek Kubat – teorba
Małgorzata Skotnicka – klawesyn
Utwór został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Katarzyna Szwed (ur. 1980) – kompozytorka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Konserwatorium w Rotterdamie, gdzie studiowała pod kierunkiem Petera-Jana Wagemansa, Klaasa de Vriesa i René Uijlenhoeta. W następnych latach doskonaliła swoje umiejętności podczas kursów kompozytorskich w Schloss Trebnitz, Donaueschingen oraz w IRCAM. Współpracowała m.in. z takimi zespołami jak Nordlys Ensemble, Nieuw Ensemble, Asko Ensemble, czy Osterreichisches Ensemble Fur Neue Musik. Obecnie jest doktorantką na Uniwersytecie w Birmingham.
ilustracja: fot. Norbert Renner, Flickr, CC BY NC ND
„Nowe anioły zostały napisane w hołdzie wszystkim aniołom małym i dużym, a w szczególności mariackim. Po mariackich pozostały nam rzeźby, ich zastygły w czasie ślad. Po pozostałych aniołach (małych i dużych) została nam muzyka, której ślady usiłowałam tropić.”
Premiera utworu na siedem instrumentów barokowych i przestrzeń Bazyliki Mariackiej odbyła się 2 sierpnia 2014.
Wykonawcy:
Silva Rerum / Capella Angelica w składzie:
Maja Miro Wiśniewska – flet traverso
Danuta Zawada – skrzypce barokowe
Helga Schmidtmayer – skrzypce barokowe
Karolina Koślacz – viola da gamba
Bartosz Kokosza – wiolonczela barokowa
Marek Kubat – teorba
Małgorzata Skotnicka – klawesyn
Utwór został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Katarzyna Szwed (ur. 1980) – kompozytorka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Konserwatorium w Rotterdamie, gdzie studiowała pod kierunkiem Petera-Jana Wagemansa, Klaasa de Vriesa i René Uijlenhoeta. W następnych latach doskonaliła swoje umiejętności podczas kursów kompozytorskich w Schloss Trebnitz, Donaueschingen oraz w IRCAM. Współpracowała m.in. z takimi zespołami jak Nordlys Ensemble, Nieuw Ensemble, Asko Ensemble, czy Osterreichisches Ensemble Fur Neue Musik. Obecnie jest doktorantką na Uniwersytecie w Birmingham.
ilustracja: fot. Norbert Renner, Flickr, CC BY NC ND
SKOMENTUJ
Dodaj komentarz.Poniżej znajduje się wtyczka systemu komentarzy DISQUS. Została ona napisana w html5, dlatego upewnij się czy Twój czytnik ekranu go wspiera. Oficjalnie wspierane przez DISQUS czytniki to VoiceOver i NVDA.
Przemieszczając się przyciskiem tab po kolejnych polach wtyczki, w 9 kroku (po pozycji udostępnij) możnesz wpisać treść komentarza. Jeśli jesteś już zalogowany zatwierdzić wysłanie Twojego komentarza możesz w kroku 10.
Jeśli nie jesteś zalogowany do systemu DISQUS możesz to zrobić w kroku 10. Możesz również logować się poprzez konta Facebook, Twitter lub Google+ w krokach kolejno 11, 12 i 13. W celu zarejestrowania nowego konta w DISQUS podaj swoje dane, w kroku 15 imię, 16 e-mail, 17 hasło. Zatwierdzić wysłanie komentarza można w kroku 18. comments powered by Disqus